Wednesday, April 27, 2011

kau laksana bulan


assalamualaikum

tajuk entry kali nie macam jiwang karat sedikit .
tape lah bukan selalu dapat berjiwang jimbun . AWWWW !

NOVEL !

sinopsis KAU LAKSANA BULAN

 Adriana merupakan seorang penulis yang merupakan watak utama dalam novel KLB.Dia seorang penulis novel thriller dan romantik dan menginginkan kekasih yang good looking macam Syafik dan romantis macam Razif.Namun Firas muncul tanpa mempunyai kedua-dua ciri yang diinginkan oleh Adriana.Takdir menemukan mereka dan terlalu banyak kebetulan antara mereka seperti nama karakter dan kerjaya watak utama untuk novel terbaru Adriana adalah sama dengan Firas.

Adriana terpikat dengan Syafik disebabkan ketampanan dan Razif pula kerana pandai berpuisi serta bermain dengan kata-kata.Malangnya,hubungan Adriana dan Syafik tidak direstui oleh ibu bapa Syafik manakala Razif menunggal dunia.Peristiwa tersebut mambawa Adriana bertemu dengan Firas yang tidak memenuhi karakter idamannya.Walau bagaimanapun,Firas mempunyai senyuman menarik dan peribadi yang baik.Adriana menggunakan Firas untuk mencari maklumat bagi menyiapkan novel terbarunya.Firas agak kecewa setelah mengetahui,di telah dipergunakan.Apabila kehilangan Firas,baru dia sedar bahawa dia mengasihi Firas.Pada masa itu juga,dia berkawan dengan Eizlan untuk mengubat hatinya.

Setelah berbaik dengan Firas,Adriana bertindak bijak dengan menceritakan semua sejarah silamnya bersam Syafik,Razif dan Eizlan.Firas menerimanya dengan senang hati kerana Adriana tidak lagi berahsia.Akan tetapi apabila Razif yang disangka mati muncul kembali,Adriana tersilap langkah kerana tidak berterus terang dengan Firas dan serta-merta meragut kepercayaan Firas buat kedua kalinya.Siapakah pilihan hati Adriana ? Betulkah Razif iaitu cinta pertama dia telah mati atau sekadar mimpi di siang hari ?

nak tahu cerita selanjutnya ,silalah beli novel KLB (: haa ! tak pun ,
korang boleh tengok di tv2 * promote



7 comments:

cikdayaconan said...

exam larhh yunk . .
layan novel plax erk . :)

nadiah jahari said...

dah lame bace novel nie .then de cerita nye plak at tv2 .woahhh ! mesti layan maa (:

-MuHaMMaD aNuaR- said...

jiwanglaa kaw MiNAH ..hahaha

nadiah jahari said...

muhammad anuar .
nie bukan jiwang lah ,tapi budaya membaca .haha :D

-MuHaMMaD aNuaR- said...

takpe takpe..
saye memahami... sejak 2 menjak ni,nadiah jiwang siket..;P

nadiah jahari said...

muhammad anuar .
cehh ! kurang asam kau anuar .penumbuk dapat *dussshhh .haha :D

-MuHaMMaD aNuaR- said...

hehehe ape cik nadiah..
kan benar ini

Post a Comment