Tuesday, May 3, 2011

cinta itu buta

assalamualaikum

cinta itu buta !
hanya ungkapan untuk sebuah perkataan cinta .

CINTA ITU BUTA apabila korang dikaburi dengan perangai baik si dia.
Tengah hangat bercinta segala apa yang datang daripadanya elok belaka ,bila hati dah terluka barulah terasa nak bagi kaki kat muka si dia.

CINTA ITU BUTA apabila segala harta dikongsi bersama ,masa senang segalanya berdua.
Bila salah seorang dah jatuh papa kendana masa tu lah korang merana sendiri.

CINTA ITU BUTA apabila jiwa dan raga semurah harga seekor ikan laga ,nafsu bergelora dan mulalah buat benda yang menjatuhkan air muka keluarga.
Em ,bila mahkota boleh dijual beli ,pergi tengok dalam longkang mesti ada bayi !

CINTA ITU BUTA apabila ada yang sanggup lari dari keluarga nak mengejar CINTA SEJATI kononnya hingga lupa yang bersusah payah membesarkannya.
Em ,bila sedar itu semua mainan cinta baru sibuk nak cari saudara mara.

CINTA ITU BUTA apabila agama jatuh nombor dua.
Segala lafaz yang keluar dari mulut pasangannya benar belaka hingga sanggup membelakangkan penciptaNya.
Em ,bila dah dapat bala baru tebuka mata.


peace (:

khas utk seorang pencinta .awwwww !

| sabar menanti dan terus menanti |

5 comments:

hani hawani said...

insyallah stu ari nti nadiah akn brtmu cnta yg sejati..sbr ek..it takes tymes,,:-)laki yg baik hnye utk prmpuan yg baik...

nadiah jahari said...

hope soo ,btw tengs kaka (:

-MuHaMMaD aNuaR- said...

hope aku tak jadik seperti ape digambarkan itu..;D
amin..

nadiah jahari said...

shuuuuhh !aku dah halau ,so kau takkan jadi cmtu (: AMIN !

-MuHaMMaD aNuaR- said...

hahaha thanks thanks..
now kene belajo rajen2..
lau tak sape nak..;D

Post a Comment