Tuesday, June 14, 2011

PARLIMEN MALAYSIA

assalamualaikum
hey peeeps

seronok seronok seronooooknya .sebab aku dah jumpa orang yang betul - betul sayang diri nie .wahhh ! perasan betul HAHA .tipu kena tipuuuuu :P .sebenarnya hari nie budak - budak MPP berjaya menjejak kaki ke Bangunan Parlimen .yeaaaaay !akhirnya aku berjaya menjalankan tugas aku dengan jayanya .kepada yang membantu diri nie ,berjuta - juta terima kasih .

buat ape di kami di Parlimen ? ? ?semestinya lah mendengar perbahasan yang dikemukakan oleh ahli - ahli Parlimen .isu yang mereka bahaskan hari nie adalah berkaitan dengan rang undang - undang Malaysia .sebelum masuk ke dalam Dewan Rakyat ,kami diberi taklimat sedikit berkaitan prosedur ketika berada di dalam DR .no handphone ,no camera ,no ipad and etc pleaseee !sebelum duduk di dalam DR ,kami diminta untuk menuduk kepala sedikit tanda hormat kepada Speaker .dalam tempoh 2jam berlangsungnya perbahasan ,macam - macam karenah ahli - ahli Parlimen dapat kami saksikan * aksi pelajar pun ada jugak .kemudian ,kami dibawa memasuki Dewan Negara untuk mengajukan sebarang pertanyaan berkaitan Parlimen .banyak sungguh soalan yang diajukan dan setiap jawapan yang dikemukakan dapat diterima baik oleh kami .terima kasih En.Rashid selaku PRO .tepat pukul 12.30 ,kami dibawa makan tengahari oleh petugas .cafeee okaaaay ?dekat cafe tersebut ,kami dapat berjumpa dengan menteri - menteri yang sedang bersantaaap HAHA .kami ingatkan makanan yang disediakan dalam keadaan buffet .rupa - rupanya 5***** kut .agak kekok and terkedu - kedak jugak lah .air dituang ,napkin dipakaikan woaaah classs gtuuu .terima kasih YB Noriah diatas sponsor tadi (: .puasssss hati sangat - sangat .dalam pukul4 ,kami bertolak balik dengan selamat tanpa sebarang kekecohan .macam biasa ,akibat kepenatan semua pelajar dibuai mimpi tanpa menghiraukan keadaan sekeliling .kira - kira pukul5 ptg kami sampai betul - betul depan pagar sekolah HAHA :D

. . gambar akan menyusul . .


thank you .i love you
kbyeeee ;)

6 comments:

yayaconan said...

wahh ! best nye !
dak scol aq ta dapat larhh pegi gamak nye . .
HAHA ! laen kali lantik larhh lagi s/u cam aq nie . .hehe

kayrules said...

wah,,untunglah jd ank agkt YB NORIAH.. hee~ ;p

nadiah jahari said...

daya .
HAHA tape ,nanti ade peluang lagi buat ea (:

khai .
ala ,orang tu tak dapat jadi menantu YB Noriah HAHA :D

kayrules said...

ewah3,, t'lbey suda kaw...!! hahaha....
trime ngan redha jek. :)

nadiah jahari said...

ampun lah bro HAHA ;)

♥ p a A n i ♥ said...

jalan2 :)

Post a Comment