Friday, November 11, 2011

Aku Diserang

Assalamualaikum


Ahhh tak sangka aku diserang lagi.Sampai hati nak serang - serang aku kan.


Muahaha bukan diserang oleh manusia tetapi sakit tekak jea.Aku mudah sangat sakit tekak.Dalam sebulan tu suara mesti punye macam Ella.Serak - serak gituu,kau ada ?Memang sedap didengar tapi orang yang menanggung,huhh bapak sakit kut lagi - lagi bila bangun tidur.


So,kepada yang senasib dengan aku,disini ada bebrapa tips yang boleh anda gunakan ;


#1 Minum AIR ASAM JAWA.Perah asam tersebut dalam air.Seeloknya air suam lah.Kalau nak tambah rasa yang nyaaaam,tambah gula ea kawan - kawan (:


#2 Bakar ASAM GELUGUR sehinga hangus.Setelah itu ,tumbuk dan gaulkan dengan sedikit air sirih.Lastly ,sapukan dekat bahagian tekak yang sakit.Kawan - kawan ,kaedah macam susah bukan?Kalai tak mampu try yang lain tau (:


#3 Rendam sibiji buah KEMBANG SEMANGKUK.Kalau tak tahu ape benda tu ,search dekat google tau ?Haha.Rendan buah tu dalam mangkuk dan minum terus.Mesti mangkuk ,baru mujarab (:


#4 MCFLURRY buah hati mucuks aku.Haha.Try lah ,Insya - Allah kamu nak lagi.Mudah didapati dan sedap,itu yang pasti.Kemujarabannya ,aku tak bape nak pasti pulak.Selamat mencuba kawan - kawan (:


Kerna McFlurry ku diserang lagi.Bagus(s) ;)



3 comments:

Lai Qma said...

l0rr yekew..cian dye..
tp nceb baeq da tau tipsnye..ta prlu kite na nsihat g..hee
pep0n take care ye ^^,

nuruashia ♥ said...

minum sunquick suam pon insyaAllah sembuh skt tekak tu dik...

Nadiah Jahari said...

Kak Lai
Thanks.Take care too (:

Kak Nuruashia
Thanks kak (:

Post a Comment