Tuesday, December 6, 2011

I am here and You are there

Assalamualaikum.


Long distance can't stop our love.My heart still sees yours in my dream.

Cinta jarak jauh ?Susah kea nak jaga hubungan jarak jauh ni ?Seriously aku tak pernah bercinta jarak jauh,memang takkk pernah.Malah cinta aku kini dekat jea,selang beberapa biji rumah Muahahaha.Kisah ni 100% bukan pasal aku tetapi kawan sakai aku.Apa tu sakai ?Okay,aku takk tahu.Aku reti sebutt jea ,sakai - sakai - sakai - sakai :D

Actually aku tak berapa nak sokong cinta jarak jauh ni.Ni pendapat aku sahaja.Andai suatu hari nanti cinta aku adalah cinta jarak jauh,aku mungkin berfikir dua tiga kali.Tapi aku takkan tolak sekiranya cinta jauh tu adalah jodohku.Ecehhhhh :D

Here tips untuk kekal dalam cinta jarak jauh.

#1 3K
Cinta jarak jauh ni memerlukan kepercayaan antara satu sama lain.Tanpa K yang ini,aku tak jamin berapa lama hubungan korang akan bertahan.Mana tidaknya,dengar skeeet gosip si gf bercinta dengan C,si bf terus naik melenting tak tentu pasal.Sebaiknya bertanya untuk mendapatkan kepastian.K yang kedua ialah kejujuran.Ramai pasangan yang mengabaikan K ni,sedangkan K ni sangat mustahak dalam cinta jarak jauh korang.Dengan siapa korang berkawan,setakat mana hubungan korang dengan ex dll,haruslah diceritakan kepada si dia tanpa berselindung.Ada faham?Lastly,keikhlasan antara satu sama lain.Ikhlas dalam menjalin perhubungan tanpa sebarang penipuan daripada salah satu pihak.Sekiranya berlaku,ribut besar akan berlaku dalam cinta jarak jauh tu.

#2 Kata-kata cinta
Apabila dah dipisahkan berjuta-juta batu,confirmlah korang rasa ingin dihargai bukan?So,luahkan kata-kata cinta korang seikhlas hati tanpa segan silu.I love you sayang.You're the best that i ever had.Bla blaaaa.Aku jamin mandi tak basah,makan tak kenyang,tidur tak lena pasangan korang tu.Yelaaa,begitu korang menghargai si dia.Kalau nak rindu nak tengok muka si dia,Skype kan adeee?Dunia dah maju,macam-macam teknologi korang boleh guna.Namun awas,jangan menyalahgunakan teknologi yang ada tau?

#3 Memahami pasangan
Sedarlah wahai kamu.Cinta jarak jauh berlainan sedikit dengan cinta biasa.Oleh itu,korang kena memahami isi hati pasangan korang.Jangan terlalu mengawal aktiviti harian si dia denga kawan atau menentukan dengan siapa si dia perlu berkawan.Tidakkk!Hal ini akan merimaskan si dia kerana dilayan seolah-olah tidak berpeluang untuk menentukan apa-apa.Seeloknya,memahami apa yang dia suka dan tidak suka.Katakan tidak pada cemburu yang kuattt!(tambahan)

#4 Tarikh keramat
Amnesia tetiba.Yesss,ada lelaki yang tidak mampu mengingati tarikh keramat korang.Sedih bukan?Apa boleh buattt.So,si lelaki haruslah ambil inesiatif sedikit untuk tidak lupa akan tarikh penting tu.Contoh set dlm phone kea?Suruh your mom ingatkan kea?For your information,cik bunga awakkk sangat alert akan tarikh keramat korang.Even tarikh first time tengok wayang(tiket wayang pun simpan lagi awww),tarikh korang jalan-jalan bersama dll.For me,korang haruslah ingattt.Harus.Berjumpa bukan selalu,jadi takde alasan untuk kau melupai tarikh keramat korang berdua.

Cukup tak?Rasanya cukuplah.Kang lebih-lebih,makin banyak pulak aku merapu Muahaha.


Semoga kawan sakai aku berbahagia hingga tua :D

Walaupun aku tak suka cinta jarak jauh,tapi aku suka yang satu ni.Cinta jarak jauh mampu menjauhkan kita daripada melakukan perkara yang dilarang di sisi agama(Islam).Jika korang berkemampuan sebaiknya berkahwin.Tak salah untuk berkahwin muda bukan?

Okaaay,sudah-sudah Nadiah.

4 comments:

Lai Qma said...

hurmm..
tak0t lah..tp kene wat preparati0n utk cnta jarak ja0h..huhu

Nadiah Jahari said...

Ayy lain macam jea ni?Anyway selamat berbhagia kak ;)

Afina said...

seday,sbnrnya cinta jarak jauh ni..klu setakat selang bape umah x pe..tp klu org tu blaja kt luar negara lg seday kn....
cinta jarak jauh kna bersabar, kepercayaan tu penting.. slalu kna think +ve..

Nadiah Jahari said...

Afina
Dekat pun, kalau tak baik tak seronok jugakk. Yupp, sangat emmerlukan semua tu ;)

Post a Comment