Monday, December 19, 2011

Sukar Untuk Aku Berkongsi

Assalamualaikum.

Hidup bermadu tidak seperti yang disangka.Dalam rasa kemanisan terselit rasa kepahitan yang bakal mengundang derita.Okay lah,aku bukan nak cerita pasal berpoligami tapi pasal perkongsian.Seriously aku tak rela berkongsi lebih-lebih lagi berkongsi kasih sayang.Even dengan adik beradik pun aku dah jeles apetah lagi yang lain.Aku mahu apa yang ada depan mata hanyalah milik aku seorang.Kejam bukan?HAHAHAHA.


Kak Ngah yang suka merebut kasih sayang abah aku :P

Aku amat mudah menyayangi seseorang.Yaaa,mudah!But sometimes orang salah anggap rasa sayang aku kepada orang lain.Mereka merasakan yang sayang aku tu bermaksud aku telah jatuh cinta.Tidaklah sayang.Rasa sayang aku kepada setiap orang adalah berlainan macam sayang dengan family lain,kawan-kawan pun lain dan mungkin bakal suami pun lain.Tak salah untuk untuk kita menyayangi orang lain bukan?Disebabkan rasa kasih sayang yang istimewa kepada mereka yang istimewa,aku tidak merelakan ia dikongsi dengan orang lain yang tiba-tiba muncul tanpa diundang.So,kepada sesiapa yang tiba-tiba nak berkongsi suami dengan aku,sorry to say lah :P

Mungkin rasa suka dimiliki dan memiliki menyebabkan aku payah noo nak berkongsi.Walaupun sharing is caring.Ehh tidak untuk aku bagi hal-hal yang berkaitan hati.Kalau korang nak memiliki barang yang aku ada,insya-Allah aku akan bagi.Tapi bukan kasih sayang yang telah aku miliki daripada orang yang istimewa.Sekiranya itu yang terjadi,I will turn to makhluk hijau yang sungguh besarrrlah HAHAHA.If he’ll be mine,I will make sure lah yang dia bahagia bersama aku dan hanya maut sahaja yang bisa memisahkan kami.As for me,aku mahu dimiliki oleh dia seorang sahaja.Aku milik dia,dia milik aku.Cukuplah kami melengkap antara satu sama lain.Cewahhh!No need penyibuk yang terhegeh-hegeh nak kasih sayang dia jugaklah.Kang tak pasal-pasal kau jadi botakkk :P

Nobody is perfect.Pasti ada cacat cela dimana-mana.Untuk manusia berlaku adil aku tidak pasti sebab adil itu subjektif.Kita rasa kita dah cukup adil bagi dia,tapi adakah dia pun berasa sedemikian?Menyebut perkataan adil memang mudah tapi bukan untuk melakukannya.Kena beringatlah wahai sayang,buruk akibat sekiranya tidak berlaku adil.Thats why aku berkasih dengan seorang sahaja untuk berlaku adil (macam ada HAHAHA).Rasa adil dalam berkasih ni boleh berubah-ubah mengikut mood.Jika dia nak kita,dia akan datang dekat.Kalau taknak,dia akan carik yang lain.Amaran!Jangan berani nak carik yang lain kalau taknak aku buat kecoh.Penat aku sayang kaw-kaw,korang boleh pulak nak carik yang lain.Heyyy,dimana janji-janji manismu yang menggunung sebelum kau inginkan ku?Dimana-dimana-dimana.

Tiada alasan lain melainkan aku menyayangi dia sepenuh hati ini.Memang aku dah ettapkan hati dia untuk aku bukannya orang lain.Ada faham?Walaupun aku tidak sempurna,namun aku berusaha untuk jadi yang terbaik di mata dia.Tidak cukupkah usaha yang aku buat sampai kau menduakan kasih aku?(ayat bukan main).Once dia pandang perempuan lain pun dah kira macam aku bakal diduakan HAHAHA.Melampau kan-kan-kan?Takde lah,gurau jeaa.Memang aku kuat cemburu tapi masih bisa dikawal donggg.Sebaiknya hargai pasangan kamu sebaik-baiknya okay? :* 


Thanks for reading.


5 comments:

lia kamalia said...

be strong .lebiuuu <3

Nadiah Jahari said...

Kamalia : Thanks.Lebiuu too<3

umie naziera said...

betul ckp lia kamalia tu..be strong..evrything happens for a reason

sayer said...

tak dew ape y xmustahil lak dunia ini.

" kebahagiaan itu belum milik kita"

pegg kata2 aku ni.. inilah y gue tanam lam hati gue.=)

Nadiah Jahari said...

Umie : Thanks umie (:
Hawa : Yupp.Thanks hawa (:

Post a Comment